REKLAMA
REKLAMA

Media katem Pique. Hiszpania traci gwiazdę

dodał: Michał Machowski  |  źródło: primeradivision.pl  |  12.10.2016 11:43
Dzień po kwalifikacyjnej batalii do mistrzostw świata w Albanii, hiszpańska prasa aż huczała o bezczeszczeniu barw narodowych przez Gerarda Pique. Czego faktycznie dopuścił się obrońca, że w Hiszpanii zapomnieli nawet o jakże ważnym zwycięstwie, przybliżającym do rosyjskiego mundialu?

Cała afera rozegrała się o z prozaiczne odcięcie rękawów. Przygotowany komplet strojów typu long sleeve na to spotkanie, został delikatnie zmodyfikowany przez środkowego obrońcę. Problemu nie stanowił sam zabieg krawiecki. Nikt nie zarzucił facetowi, że jego koszulka wpływa na ogólny image kadry, chociażby na tradycyjnie wykonywanym zdjęciu. Końcówki rękawów zakończone miały być bowiem barwami Hiszpanii.




Nieważne zwycięstwo na gorącym terenie w Albanii, nieistotne objęcie prowadzenia w grupie. Ważne rękawy Pique. Prasa, zwłaszcza madrycka, starała się rozerwać Hiszpana na strzępy niemalże od ostatniego gwizdka sędziego spotkania w Shkoderze. Ci, którzy starali się wziąć zawodnika Barcelony w obronę, odkopali fotki z przeszłości, ze świętującym triumf swojej reprezentacji Pique, w długich rękawach. By uzmysłowić, że gracz nigdy nie miał problemów z grą w dobrze wykończonym komplecie strojów, a tym razem, czuł się zwyczajnie niekomfortowo.




Nie pomógł komunikat Królewskiej Federacji (RFEF), która zakwestionowała informacje podawane przez media, jakoby rękawy miały jakiekolwiek zakończenie.

Barwy narodowe rzeczywiście widnieją na zakończeniach, ale w przypadku kompletu z krótkim rękawem.


Nie pomógł, bo zawodnik poinformował o zakończeniu reprezentacyjnej kariery wraz z mundialem w Rosji. Hiszpan nie wytrzymał. Ma dość ciągłych ataków ze strony mediów. Historia powraca bowiem przy okazji każdego zgrupowania. Dziennikarze zawsze wynajdą coś, za co mogą zaatakować de facto kogoś, kto zostawia na boisku zdrowie reprezentując kraj, naród. I nie będę generalizował, chodzi w dużej mierze o madryckich redaktorów, którzy nigdy nie zapomną Pique licznych deklaracji antyREAL. Dziennikarska wojna katalońsko-madrycka trwa w najlepsze, a Pique nigdy nie krył swojej katalońskiej świadomości, ale daleki był od okazywania braku szacunku dla barw reprezentacji Hiszpanii.

Patrząc na to z innej perspektywy, znając prasowe trendy z ostatnich lat, mógł się przemęczyć to jedno spotkanie, zwłaszcza, że defensywa La Roja nie specjalnie się napracowała. Inni wytrzymali raptem 90 minut. Po co wsadzać kij w mrowisko? Pique niestety z tego słynie. Nigdy nie bał się mówić o swoich często kontrowersyjnych poglądach, ba, wielokrotnie kierował uszczypliwości w stronę Królewskich.

I na koniec czysto hipotetycznie - niech sytuacja dotyczy reprezentacji Polski. Kamil Glik odcina rękawy przed spotkaniem, w prasie pojawia się multum teorii spiskowych, komentarzy. Krytyka zalewa naszego najlepszego obrońcę. Najlepszego, bo w tej chwili Sergio Ramos u boku Gerarda Pique wygląda mniej więcej tak, jak ktokolwiek z orzełkiem na piersi u boku Glika. Jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić. To pokazuje jak różnią się obie nacje futbolową kulturą.

Na samym końcu tracą na tym... wyłącznie Hiszpanie. Tracą swój filar.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby dodać komentarz:

Komentarze | 28 komentarzy

sortowanie: rosnąco | malejąco

obiektywnyy | 11.10.2016 10:34

Nie ma co porównywać z reprezentacją Polski. Bo jednak sami Katalończycy przyznają, że są Katalończykami, a nie Hiszpanami.
Ale mimo wszystko przesada.
"Najlepszego, bo w tej chwili Sergio Ramos u boku Gerarda Pique wygląda mniej więcej tak, jak ktokolwiek z orzełkiem na piersi u boku Glika."
Akurat Cionek był zdecydowanie lepszy ostatnio od Kamila...

Islander | 11.10.2016 10:48

Obiektywizm redaktora powala... W skrócie - biedny, wspaniały Pique, uwzięli się na niego.

Modell10 | 11.10.2016 12:19

obiektywnyy

Ostatnio? Mówisz o jednym meczu? Pomyśl.

Islander

Mówisz właśnie jak wszyscy związani z białą częścią Madrytu.
Czemu Katalońskie media nic na ten temat nie wspomniały? Albo te z innych części kraju?


Prawdą jest to, że obecnie Pique jest najpewniejszym stoperem Hiszpanów i media strzelają sobie w kolano, bo jak widać za 2 lata już Pique nie będzie grywał dla kadry.

MarcinAM | 11.10.2016 12:25

Piqe otwarcie jest za autonomią Katalonii. To on na zgrupowaniu Hiszpanii udzielał wywiadów po Katalońsku nie jednokrotnie krytykował Hiszpanię a jego nienawiść do stolicy jest wręcz legendarna. I spoko bo pewnie gdybym pochodził z Katalonii też bym taki był...pytanie tylko jedno...po jaką cholerę on się pcha do reprezentacji? Jak mu bliżej do Katalonii niż do Hiszpanii to wypad z kadry.

Islander | 11.10.2016 12:36

Modell10
A czemu Pique jest wygwizdywany na stadionach poza Madrytem? Czy nie dlatego że ciągle podkreśla swoją niechęć do Hiszpanii, nie tylko do Madrytu?

MarcinAM
Dokładnie!

Joker | 11.10.2016 13:18

Widzę, że kibice Realu jak zwykle chcieliby się pozbyć Pique z kadry tylko ja sie Was pytam kto za niego ? Wasz wieczny rezerwowy Nacho ? Fakty są takie, że Pique jest w tej chwili najlepszym stoperem w Hiszpanii i czy Wam sie to podoba czy nie jest liderem formacji obronnej La Roja... Tyle... Pewnie gdyby była reprezentacja Katalonii to Pique by się nie zastanawiał i grał dla niej, ale nie ma m.in. dzięki działaniom hiszpańskiej federacji...

fu83 | 11.10.2016 13:28

zgadzam się z kibicami RM w tej kwestii. Skoro P gardzi Hiszpanią, powinien przestać grać...w sumie to właśnie robi po mundialu

MikeJ | 11.10.2016 14:03

Pozbyć się największego prowokatora i zawistnego chłopca z kadry? Why not? Zawsze się znajdzie ktoś inny to jest Hiszpania tu nie ma słabych graczy... Może szatnia by znormalniała.

Joker | 11.10.2016 14:10

Ty tam w tej szatni siedzisz i pewnie jesteś prowokowany przez Pique :) nie rozsmieszaj ludzi... Jakoś Pique nie przeszkodził Hiszpanii wygrać mundialu w RPA czy Euro12, nie przeszkadza też wygrywać w kwalifikacjach... Poza tym to jest profesjonalista, może.sobie nie lubić Hiszpanii jako kraju, ale na boisku w jej koszulce zawsze gra na 100% i nikt do niego nie może mieć pretensji i postawę gdy zakłada koszulkę La Rojy, a te tanie szukanie sensacji to oczywiście specjalizacja brukowców z Madrytu...

Kastro | 11.10.2016 14:24

Hehe jakie żale tutaj. Ale o co chodzi? Hiszpania przeszłaby eliminacje spokojnie bez Pique, a do MŚ 2018 jeszcze 2 lata wiec przez dwa lata Pique moze juz nie trzymać takiego poziomu, Ramos wiecznie bez formy nie bedzie. Przez 2 lata moze wypali jakis grajek na stoperze? Tyle czasu ze kto ma sie niby martwić Pique? Mundial nie jest za miesiąc i Pique nie konczy kariery dzisiaj tylko za dwa lata.

RMfan | 11.10.2016 14:43

He he, tylko mnie bawi absurdalność sytuacji? :)

Pique obcina rękawy, żeby coś tam po swojemu zamanifestować, i co?
WINA Realu! madryckich gazet! A najlepiej całego madridisimo!

LOL :)

Krax | 11.10.2016 14:47

Akurat Pique z Ramosem mają to do siebie, że jak jeden nie jest w formie, to ten drugi jest i tak na zmianę. Ramos bez formy prowokuje dużo karnych, Pique bez formy jest objeżdżany jak amator, ale kiedy są w formię, to aspirują do najlepszych na świecie na swojej pozycji.
Z Pique jest taki problem, że sportowo nie można mieć do niego żadnych zastrzeżeń, ale wielokrotnie swoimi wypowiedziami pokazuje, że nie szanuje Hiszpanii. Gdyby po prostu czasami ugryzł się w język... Jeżeli nie szanuje się Hiszpanii, nie szanuje się jej Króla, to po co reprezentuje się ten kraj i jego barwy?? Bo nie ma reprezentacji Katalonii?? marna wymówka, a dokładniej hipokryzja i zdrada swoich poglądów i przekonań.
Ja nie mam nic do Pique w kadrze Hiszpanii, ale musi coś wybrać, albo obraża Hiszpanie i trzyma się z dala od reprezentacji, albo reprezentuje Hiszpanie i siedzi cicho, a swoje poglądy zostawia dla siebie.

Teddy | 11.10.2016 14:53

@RMfan - gdyby chciał coś manifestować, to faktycznie byłoby głupie. Ale nie chciał.

@MarcinAM - no tak, kto by chciał mieć szansę grania w Mundialu i Euro.

Joker | 11.10.2016 15:29

Krax
Pique kiedyś tłumaczył to, że dla niego dużą satysfakcją jest to iż ta wielka Hiszpania nie może się obyć bez Katalonczykow, i że bez nich nic by w ostatnich latach nie wygrała... To coś na zasadzie, możecie mnie nienawidzic z wzajemnością, ale dobrze wiecie, że lepszego ode mnie nie macie i jesteście póki co na mnie skazani, hehe :)

RMfan | 11.10.2016 16:01

Teddy

Gdyby nie chciał nic manifestować, ubrałby po prostu koszulkę z krótkim rękawem, zamiast brać z długim i obcinać rękawy. Co to było, jeśli nie manifestacją? robótki krawieckie? :)

Asteniu | 11.10.2016 16:15

Krax -> W sumie chyba nic więcej dodawać nie trzeba. Pique zachowuje się trochę jak hipokryta. Nie lubi czegoś (lub nienawidzi), nie szanuje, obraża, a jednak zostawia dla tego serce i zdrowie, dodatkowo swoją dobrą grą przynosząc chwałę i trofea znienawidzonej sprawie. To jest kompletnie bez sensu. Ja tego nie potrafię zrozumieć. Prawda taka, że i Hiszpania dostaje coś od Pique i Pique dostaje coś od Hiszpanii.

Ponadto zaczynam odnosić wrażenie iż Pique już nie jest symbolem, czy leaderem wolności Katalonii tylko marionetką prasy i zapewne pewnych ugrupowań w wojnie Katalońsko - Kastylijskiej.

Ja nie mam pretensji, ani się nie dziwie przekonaniom Pique. Ma do nich pełne prawo, tylko jeżeli z czymś walczę to nie staram się tego wzmacniać i "za to umierać".

Teddy | 11.10.2016 16:16

@RMfan - nie przychodzi Ci do głowy, że nie dostępna nigdzie była akurat koszulka Pique z krótkim rękawem? Biorąc pod uwagę, że Pique gra w longsleevie nawet w 30-stopniowym upale?

Joker | 11.10.2016 16:45

To prawda, Pique zawsze gra w długim rękawie, i szczerze mówiąc nie wiem po co obciął te rękawy, zwłaszcza iż jak twierdzi federacja na długich rękawach i tak nie ma flagi, chyba że zrobił to z przyczyn praktycznych, bo pod spodem miał bluzkę termiczną, która też miała długie rękawy :) w sumie nie wiem o co mu chodziło, ale wiem że to prasa madrycka się o to przyczepiła, bo reszta kraju milczy gdyż de facto zrobiono sprawę z głupoty...

MikeJ | 11.10.2016 18:01

Z tej kadry mogą odejść i gracze Barcy i Realu a gra nie ulegnie zmianie... dalej będzie to dno mieszane z kałem. A mówienie że bez graczy Barcy było by tak a z nimi srak to dopiero bujda. Skąd to wiesz stary w gwiazdach było zapisane?

maras2422 | 11.10.2016 18:46

Jak to mówia jak sie nie podoba to fora ze dwora :D

Joker | 11.10.2016 18:55

MojeJ
Nie wiem w ogóle po co się wypowiadasz o reprezentacji Hiszpanii skoro masz o niej takie zdanie ? Poza tym mylisz zawodników Barcy z Katalonczykami... Nie każdy gracz Barcy jest Katalonczykiem, jak i nie każdy Katalonczyk musi grać w Barcelonie :) Pedro jest wychowankiem Barcy a Katalonczykiem nie jest, Cesc nie gra w Barcie a nim jest itd. Iniesta zresztą de facto też Katalonczykiem nie jest...

RMfan | 11.10.2016 19:44

Teddy

Nie, nie przychodzi mi to do głowy. Szczerze mówiąc, nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić :) Na pewnym poziomie pewne rzeczy po prostu nie mają miejsca. Gdybyśmy mówili o "Ekstra"klasie, to co innego... ale nie mówimy.
Poza tym, gdyby było jak twierdzisz, to Pique po prostu by powiedział, że zabrakło koszulki i nie byłoby tematu, a nie robił show z wręczaniem odciętych rękawów dziennikarzowi :)

perlalei | 11.10.2016 19:53

Po pierwsze zacznijmy od tego, że Pique jest fanatykiem. W dodatku lubi prowokować co niejednokrotnie pokazywał. Wcale nie dziwiłoby mnie więc jeśli okazałoby się, że zrobił to specjalnie, bo akurat coś mu odpaliło :) kompletnie nie byłbym zaskoczony. Bo akurat nie mieli koszulek z krótkim rękawem żeby założyc skoro miał termo pod spodem......... Musiał obciąć rękawy z długiej koszulki -d****:)

A jakby miał jaja to po prostu zrezygnowałby z gry w kadrze już teraz, a nie dopiero po MŚ - wtedy na pewno urósłby w oczach 'braci'. Paru stoperów, którzy z chęcią by go zastąpili na pewno by się znalazło.

Jeśli natomiast zdarzenie to jakiś dziwny przypadek to takiemu medialnemu zawodnikowi nie powinien się przydarzyć ;)

pozdrawiam perua

dalmare | 11.10.2016 20:04

Głos w tej sprawie zabrał już Hercules Poirot:
"Decydującą kwestią dla oceny zachowania Pique jest ustalić czy odciął on rękawy długie czy krótkie- zważywszy iż na długich nie ma barw Hiszpanii, a są one na krótkich, vide fotografie. Na okoliczność jaki strój wydano Pique należy przesłuchać magazyniera. Jeśli ten -z uwagi na przyzwyczajenia Pique- wydał podejrzanemu koszulkę z długim rękawem- czyn Pique nie nosi znamion politycznych."

MikeJ | 11.10.2016 23:01

Kiedyś uwielbiałem Hiszpanów. To ta reprezentacja tak na prawde uformowała moje podejście do piłki. To właśnie ich gre uznałem za tą idealną i zawsze chciałem by mój Real tak grał. Niestety odkąd nie ma tam niczego prócz kreatywnych pomocników i całkiem dobrych obrońców nie moge na nich patrzeć. Skrzydłowi, napastnicy to największe Europejskie dno... Morata Costa Lucas Nolito jak to w ogóle wygląda przy takim Torresie czy Villi przy których sie wychowałem. Ostatnio ogladałem jakiś mecz Hiszpanów w którym Costa tak mnie irytował swoją zawalatością że aż musiałem wylać złość kompletnie nie na temat w akrtykule który tego nie dotyczy  :/
Hejt na Pique nie jest dziwny, ro bardziej sumiwanie jego zagrywek. Gdyby taki Pedro to zrobił nie wywołało to żadnej reakcji białych z Madrytu. Z Katalończykami masz racje mój błąd. Zawsze uważałem że jak Hiszpan z Barcelony to Katalończyk a przeciez tak nie jest.

slawekmat | 12.10.2016 08:56

dziwna sytuacja, bo tak niby są Katalończykami nie Hiszpanami, wiec po co grają dla kadry hiszpanii? mogli odmówić i tyle wtedy rozumie że na 100% sa Katalończykami. Ale grają dla Hiszpanii, cieszą się z zwyciestw, mają godło, kolor koszulki który mówi że są HISZPANAMI! a potem jakieś poprawki rekawków żeby ukryć barwy Hiszpanii a na piersi godło?! WTF?

MarcinAM | 12.10.2016 10:49

Joker
Pique jest w najlepszej formie jeśli chodzi o stoperów w LaLiga. Temu nie zaprzeczam. Jednak od bardzo dawna równie ważne a może i ważniejsze dla niego niż kopanie piłki są media społecznościowe w których jest największym prowokatorem w całym hiszpańskim a może i europejskim światku piłkarskim. Pomijając jego pro katalońskie zagrywki na zgrupowaniach reprezentacji (a było ich sporo), jego wylewanie szamba na Real jest już czymś normalnym...a później się spotyka z takim Ramosem na kadrze i udaje ,że jest ok. Tylko ,że niesmak pozostaje i na pewno ma to odbicie w szatni. Albo się jest zawodowcem albo rozbrykanym Katalońskim "bojownikiem". Dla mnie Pique jest tym drugim. Fajnie ,ze jest lokalnym patriotą,tylko może niech zajmie się polityką a z piłki przynajmniej tej reprezentacyjnej zrezygnuje. Uwierz ,że jakoś sobie bez niego Hiszpanie poradzą.

Teddy
W takim razie powinien okazać wdzięczność i szacunek reprezentacji która pozwoliła mu wygrać MŚ i ME a nie na każdym kroku pokazywać gdzie ma Hiszpanię i ,że jest 100% Katalończykiem.  

Luciferrrroo | 13.10.2016 15:04

Śmieszne porównanie na końcu do Kamila Glika. Myślę, że właśnie by się tak stało, by była wielka fala hejtu, zresztą słusznego, Gdyby np. Glik powiedział, że jest Ślązakiem i wyciął flagę Polski z koszulki, raczej by nie miał prawa grać w niej dalej.

Lecz trzeba pamiętać, że nie wiadomo czy to była prowokacja ze strony Pique czy po prostu uciął tak żeby było mu wygodnie biegać. Zresztą tak jak ktoś wcześniej napisał raczej długie koszulki nie miały w tym miejscu braw narodowych. Jeżeli to prawda to ten atak na Pique jest nie zasłużony i śmieszny, że nie chciało się redaktorom hiszpańskim tego sprawdzić.  



euro2020.goal.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy