REKLAMA
REKLAMA

Profil użytkownika

emblemat
AxelF
obserwuj
utworzony : 18 grudnia 2010 04:26
ostatnie logowanie : 12 grudnia 2018 19:04  |  Status: offline
imię i nazwisko :
email :ukryty
miasto :
rok urodzenia :ukryty
ulubiona drużyna :
ulubiony zawodnik :
ulubione rozgrywki :
Primera Division

Aktywność osób obserwowanych

00:22, 10-07-2020 użytkownik: Joker
Skomentował artykuł
00:13, 10-07-2020 użytkownik: Joker
Skomentował artykuł
00:55, 09-07-2020 użytkownik: Joker
Skomentował artykuł
00:48, 09-07-2020 użytkownik: Joker
Skomentował artykuł
18:11, 08-07-2020 użytkownik: Joker
Skomentował artykuł
23:57, 07-07-2020 użytkownik: Joker
Skomentował artykuł
23:53, 07-07-2020 użytkownik: Joker
Skomentował artykuł
23:49, 07-07-2020 użytkownik: Joker
Skomentował artykuł

Ostatnie 20 komentarzy użytkownika

artykuł: Euro 2016: Wiele twarzy Cristiano
20.06.2016 17:42
Naprawdę Panie moderatorze? Naprawdę? Co takiego napisałem. A z resztą. Nie ważne. Do widzenia.
artykuł: Euro 2016: Wiele twarzy Cristiano
19.06.2016 14:38
Po pierwsze. Dzięki autorowi, że zdołał do nas gościnnie zawitać, choćby przy okazji Euro. A może nawet - zwłaszcza, ponieważ Euro i do opisania ma sto tysięcy innych rzeczy.

Po drugie - trochę dyskusja potoczyła się w komentarzu marian0, w stronę.. groteskową wręcz. Próba udowodnienia, ze Ronaldo to wspaniały człowiek, tak w głębi, bo kiedy ktoś wpada zrobić sobie selfie to zawsze znajdzie chwilę?
Co więcej już opary absurdu - próba wmówienia, ze "nienazwani" konkurenci do ZP są wobec swoich fanów agresywni/obojętni. Bzdura.

Pomijając te oczywiste manipulacje, to cała dyskusja o charakterze i twarzach Ronaldo, powinna się odbywać na dwóch płaszczyznach.
Wypowiedzi publiczne, oceny tego, jak zachowuje się na boisku (kopnięcia, niesportowe zagrania), próby wymuszenia karnych/wolnych. To jedna strona tej ambicji, której gorszą stronę poznajemy kiedy nie idzie. Dążenie do sukcesu za wszelką cenę, często niezgodnie z duchem fair play.
W tym względzie jednak występki Ronaldo, na tle innych znanych piłkarzy, gwiazd, są jednak zauważalnie częstsze. Bywają także z tych, z gatunku z poza piłkarskiej etykiety.
Piłkarz na boisku może zrobić wiele i po meczu mu się to zapomina - wiadomo, walka, co na boisku, na nim zostaje. Ale niewybaczalny jest brak szacunku,. lekceważenie kolegów po fachu. W wypowiedziach, zachowaniu. Ten grzech Ronaldo popełniał wiele razy i ambicja tutaj niczego nie tłumaczy.

Ta druga płaszczyzna, to sytuacje oczywiste - zachowanie wobec fanów, wypowiedzi na chłodno, zachowanie po zwycięstwie. Tu nie trudno zachować klasę, więc raczej przeciwwagą dla tych pierwszych zachowań stać się nie mogą.
Raczej rażące odstępstwa (bo ja wiem - odepchnięcie fana, wywiad z lekceważeniem graczy rywala), kiedy się komuś zdarzy, to raczej wtopa do kwadratu, ale tu Ronaldo nie jest samobójcą i wie, że połowa jego wartości w kontraktach, także reklamowych, to wizerunek, więc nigdy takich wyskoków nie zanotuje. Nie podejrzewam go także, na podstawie słów kolegów z szatni, że jest ponurym gburem. Egocentrykiem - tak, to znajduje potwierdzenie, ale o bycie złym człowiekiem bym go nie oskarżał.

Tekst to pewnie ledwie zaczątek tego, co autor musiałby podsumować, zebrać, i udokumentować, chyba w postaci książki o Ronaldo, by móc tę jego złożoność charakteru, podporządkowaną obsesji wygrywania, opisać.
Nie zgodzę się tylko z tezą, że taką cechę - ową obsesję, powinno się tłumaczyć, kiedy przejawia się w tych negatywnych wykwitach.
Świat nie jest czarno biały, ale pożądanie, chęć osiągnięcia czegoś, posiadania, nie są czynnikami przesuwającymi granicę oceny moralnej między postępowaniem dobrym i złym.
Tak, należy szanować dążenie do doskonałości, ganić jednak, nieumiejętność postawienia granicy kosztom osiągnięcia tej doskonałości. Zwłaszcza, jeśli kosztem jest duma, zdrowie rywali, lub zwyczajne oszustwo.

I ostatnia rzecz.
Michał Pol, napisał wczoraj tweeta, że dziwi go wiara kibiców rywala, że krzycząc "Messi, Messi", wbijają Ronaldo szpilę. Nie wiem na ile to prawda, ale skoro Messi działa jak płachta na byka na część fanów Ronaldo. Jeśli Ronaldo jest uzależniony od tego splendoru, sukcesu, bycia pierwszym, to może przypomnienie mu, że jest ktoś lepszy jednak działa?
artykuł: Czeryszew wraca do Villarrealu
16.06.2016 18:12
Świetna decyzja dla obu klubów, a przede wszystkim dla Rosjanina. Skończy się dla niego ta męcząca wędrówka po klubach La Liga. Dostaje szanse, a "papiery" na to by ją wykorzystać ma.
Real pewnie też dostanie jakieś pieniądze i zwolni się miejsce w puli tygodniówek.
artykuł: Paco obejmie Granadę
16.06.2016 18:09
jeśli to prawda, Granada ma na starcie +5 do stylu +10 do "jaj".
ja uwielbiam Paco za ten romantyzm. Chciałbym żeby ten projekt Granady, przeprowadzony z sukcesem, miał jego twarz.
artykuł: "Morata powinien wrócić do Realu"
16.06.2016 18:07
"Radziłbym mu udać się do Espanyolu. Sam występowałem w tym klubie i dawało mi to naprawdę dużo - dodaje Vazquez."

przed zastosowaniem się do tej rady, trzeba by sprawdzić w jakim kierunku będzie podążał espanyol.
Klubowy kolega de facto  - Marco  Asensio trafiwszy na zgraję rzeźników jako kolegów, bez systemu gry, trenera z pomysłem raczej wiele nie skorzystał.
Sevilla? "Trochę" wyższa półka, otrzaskanie się w pucharach, a i układ wypożyczenie na dwa lata z opcją wykupu, lub odzyskanie gracza przez Real p tych 2 latach, za zdefiniowaną opłatą, myślę że klub z Andaluzji mógłby uznać za korzystny dla ob stron.
artykuł: Euro 2016: Portugalia vs Islandia  
14.06.2016 20:01
aloha_proceente | 14.06.2016 19:47

"PS po to ktos jest liderem, nazywa sie kogos najlepszym pilkarzem w historii itp by wymagac od niego nieco woecej niz od zwyklego Wawrzyniaka"

Jordan był kimś więcej niż liderem - prawdopodobnie najlepszym zawodnikiem w historii koszykówki. Sportu uprawianego 5 vs 5, gdzie jeden zawodnik znaczy znacznie więcej niż w piłce. Posłuchaj co mówi o Jacksonie, który dał mu pierścień. Posłuchaj co mowi o Pipenie, Kerrze. Zawodnikach, których miał do pomocy - poza Pipenem nigdy nie byli to gwiazdorzy, ale w systemie gry Chicago, spełnili idealnie swoje role.

Jeśli nigdy nie grałeś w sport drużynowy, gdzie kolega rujnuje akcję powstającą wysiłkiem całej drużyny, jeśli nigdy nie czułeś na parkiecie, że nic się nie da zrobić, a jednak ktoś dokonywał czegoś niesamowitego, to nie wiesz nic o liderowaniu.
Nikt w pojedynkę, bez względu ile będziesz od niego wymagał, w sporcie drużynowym do niczego nie "pociągnie".
artykuł: Euro 2016: Portugalia vs Islandia  
14.06.2016 19:53
Cichu

"Ronaldo i Messi zawodzą w repce bo zwyczajnie te repki zawodzą (...)"

- też mnie to zdanie grzmotnęło po twarzy, swoim wielkim uproszczeniem i spłyceniem.
Nie wypowiem się o Ronaldo, bo tak mocniej obserwowałem go raz - na MŚ.. gdzie faktycznie zawiódł, jak cała Portugalia (szczególnie Pepe głupio dostając czerwoną kartkę w meczu z Niemcami).
Messi nie grał złego turnieju od dawna. Zwykle ta gra kręciła się wokół niego.
No i tak obiektywnie - 2 finały pod rząd w CA i MŚ to zawód? Ja wiem, że w sporcie 2, to pierwszy przegrany, ale tak na spokojnie analizując, to Argentyna, grając jak wspomniałeś w swoich warunkach, bez szkoleniowców potrafiących wykorzystać ten bezmiar talentu, opierając się tylko na tym, co wymyśli Messi, zaszła do finału. Ten to zawsze jeden mecz - szczęście, przypadek, odrobina koncentracji u napastnika.
Wie o tym Zidane (po finale LM i bramce ze spalonego, którą sędzia uznał). Wie o tym reprezentacja Bazyli - odpadła po golu strzelonym ręką. Wie o tym Higuain.

Pele zgarnął 3 MŚ a w żadnym składzie w którym grał, nie błyszczałby bez genialnych kolegów.. Prawdopodobnie dorównujących mu poziomem gry na turnieju. Nie wszyscy maja takie szczęście do przybocznych, ale chyba żadne sukcesy w piłce, w ostatnich latach, nie zostały wykute jednoosobowo. (To nie czasy Wilimowskiego i Leonidasa).
To sport, w którym da się ustawić drużynę, by pracowała na gwiazdę, ale taka drużyna, mierząc się z dobrze zorganizowanym kolektywem, z dobrym selekcjonerem, zawsze ma mniejsze szanse.

artykuł: CA 2016: Argentyna na piątkę
11.06.2016 12:13
Chyba Messi chciał odpowiedzieć Maradonie. Sportowo.
To wszedł i pozamiatał 3 gole i zagranie kreujące 4 :)
artykuł: Euro 2016: Payet bohaterem Francji!
11.06.2016 11:42
pochmurny - tylko że nie ma przepisu, że bramkarz w 5 jest nietykalny, a jeszcze nie miał piłki w rękach.
Pamiętasz jak Neuer na MŚ staranował gracza Argentyny? Tak właśnie powinien się zachować bramkarz - staranować gracza skaczącego do piłki, choćby kosztem paru siniaków obu stron. Musi mieć gwarancję, że piłkę dotknie/złapie/wybije pierwszy i już.
Tu faulu nie było - starcie fizyczne, Giurud wyskoczył w lepszym momencie - tak że wpakował się w bramkarza już w locie, ale skakał do piłki.
artykuł: Ronaldo najbogatszym sportowcem świata
09.06.2016 21:24
Tylko ciekawe jak oni liczą pieniądze np, z kontraktów reklamowych, które często bardzo podnoszą sumę, którą sportowcy mają z kontraktów.
Trochę to tajne i raczej na football leaks się nie znajdzie.
artykuł: Real kupi Pogbę za 120 milionów euro?
09.06.2016 21:14
Krax | 09.06.2016 14:32

"100mln to można zapłacić za najlepszych piłkarzy z danej ligi, , a nie przypominam sobie żeby Pogba chociaż raz został wybrany najlepszym piłkarzem Serie A(...)"

Rzekłbym, że miarodajność tego wyróżnienia jest dyskusyjna. To nie jest BPL, że przyznają je koledzy po fachu i trenerzy (choć i Ci mają sympatie klubowe). W Hiszpanii np, Messi swoją pierwszą nagrodę "gracza sezonu" La Liga, odebrał... po tamtym sezonie.
Nie dostał jej, kiedy zdobywał 73 gole w sezonie, nie dostał jej, kiedy zdobywał pierwszy tryplet, czy sekstet (nieklasyczny). Nie dostał ani razu nie zdobywał jej wcześniej zostawszy liderem strzelców, czy liderem asyst (a nawet oba naraz). Ronaldo chyba ma już 3 te nagrody.

Gdyby się kierować, tym kryterium to jednak nikogo z La Liga od kilku lat nie warto by kupić za 100 mln, a jednak mam wrażenie, ze najwięcej piłkarzy wartych tej zwariowanej kwoty, biega po boiskach La Liga.
artykuł: Barcelona walczy o Lemosa
09.06.2016 20:52
"8 milionów euro, a także zapłacić jeszcze dodatkowe 4" - czyli w sumie owe 12, może ciut mniej. Kwestia łatwości spełnienia owych zmiennych.
Barca właśnie będzie miała na transfery owe 56-60 mln. Munira bym wypożyczył lub sprzedał z opcja odkupu (uczciwą). Parę klubów by się znalazło, a w drugiej części sezonu, kiedy zeszła presja zastępowania Suareza czy Messiego, grał na prawdę przyzwoicie, lub nawet nieźle, o czym świadczą statystyki - od tego meczu przełamania w PK.
O transferach nie będę dywagował, ale nie są złe.
artykuł: Sevilla rozmawia z Sampaolim
09.06.2016 20:47
Mam nadzieję że zostanie przede wszystkim Monchi... ale mam wrażenie, ze Sevilla to tak wzorowo prowadzony instytucjonalnie klub, w ostatnich latach, że ten sukces spływa na wszystkie, coraz mniej oczywiste osoby - po drodze "bohaterami", twórcami tej stabilności byli już trenerzy, dyrektor sportowy, a ciekawe czy po odejściu Monchiego, nie okaże się, że po prostu pracuje tam grupa ludzi pod przewodnictwem prezydenta, która świetnie zna swoją robotę.
Wyjątkowe na Hiszpańskie warunki i wobec nowego podziału praw TV, zapewne ta marka jeszcze zyska.
artykuł: Jeden z celów Barcelony z nową umową w The Gunners?
08.06.2016 18:20
Plotki o Bellerinie, to był "uśmiech numeru" nawet w Hiszpańskich brukowcach. Nikt tego na poważnie nie brał, Barca żadnych ofert nie wysyłała.
Może okaże się, że sam Katalończyk wykorzysta sytuację, żeby polepszyć kontrakt i to na tyle.
artykuł: Zidane szuka wzmocnień
06.06.2016 18:23
Tak krótko o każdym:

Alaba - wzmocnienie bezwzględne LO, poza tym mógłby grać na kilku pozycjach i świetnie uzupełniłby każdy zespół.... tylko 80 mln? Szaleństwo. Choć kto wie, czy trochę nie ta sama zasada co Bale - jeśli chcesz wzmocnić tej klasy zespół, to masz do wyboru 2-3 do 5 graczy na każdej pozycji na świecie. Pójście w ilość, to głupota, bo gra na raz tylko 11 graczy.

Rodriguez, Wendell - obaj bardzo dobrzy, choć bardziej przekonuje mnie 1. Na pewno w ramach uzupełnienia, komplementarności z Marcelo - wywarcia presji na Brazylijczyka. Niezła opcja.

Paul Pogba - o nim napisano już wszystko. Bardzo dobry gracz, ale czy to to, czego potrzebuje Real sportowo? (od kogo w środku byłby lepszy - Ani nie jest lepszym DP niż Casemiro, ani lepszym rozgrywającym niż Modric, Na trzecią pozycję w środku, Real ma Kroosa, Isco, Jamesa, Kovacica.....
Gdzie? 100 mln euro pewnie, plus prowizje agenta (a wiadomo kto nim jest), podatki, kasa za podpis... ani wzmocnienie dla Realu, ani uzupełnienie potrzebne.

N'Golo Kante - tu można było napisać to, co o Pogbie, tylko na innym pułapie cenowym. Nie jest taką marketingową wartością jak Francuz, ani tak sportowo dobry, by znacząco podnieść jakość pomocy Realu, lub tworzyć alternatywy - Real ma tu przesyt.

Marco Verratti - świetny rozgrywający, potrafi zagrać bardziej defensywnie, ale i kreatywnie. Jedyny słaby punkt - przynajmniej kiedyś, tendencja do łapania kartek. Rozgrywający równie dobry co Modrić. Problem w tym, że PSG ani myśli go sprzedać, a Włoch ani myśli transfer wymuszać. Chyba jedyny z zestawienia nieosiągalny dla Realu.

Christoph Kramer - nie widziałem, na tyle dużo meczów by oceniać, ale myślę, że kontekst podobny jak u N'Golo Kante.

Robert Lewandowski - Wiadomo. Klasa snajper. Świetny by dać różnorodność, ale i fizyczną siłę do rozpychania autobusów. Przy tym niezły technicznie, choć Benzemą, "wczutym", w schematy gry Realu nie będzie w rok czy dwa. No a przecież nie ma 22 lat, by być przyszłościa Realu. Warto na dziś, ale obawiam się kwoty. Nie wiem czy nie opłacałoby się Realowi poczekać na Lewego, do roku przed końcem kontraktu, jak na Kroosa - ponoć akurat Lewy Real lubi od dzieciństwa.

Pierre-Emerick Aubameyang - ciekawa opcja, ale za 15-20 mln, jako czwarty, zmiennik dla tercetu. Tylko ze Real ma takiego gracza - Lucas Vazquez. Po co miałby kupować za 60 mln, kgoś kto nie oferuje nic innego, ponad to co dają gracze juz się w składzie znajdujący.
artykuł: Pele: Neymar nie ma jakości Ronaldo lub Messiego
05.06.2016 21:36
Pele w październiku? "Neymar kiedyś wygra ZP, może być tak dobry jak Messi czy Ronaldo, Tylko ja byłem lepszy"
Pele w czerwcu, po trochę gorszym okresie Neymara (który zagrał z 50 meczów pod rząd)? "Neymar nigdy nie osiągnie poziomu Messiego czy Ronaldo, nie mówiąc o mnie - w końcu byłem najlepszy. Messi jest Ciut gorszy niż ja, ale i tak jestem najlepszy"

Och Pele, Pele...
Może Ronaldo ustrzeli 1000 i to nie w stanowej lidze w Brazylii, to będzie musiał przynajmniej argument zmienić, czemu to on jest najlepszy :)
artykuł: MU bliski pozyskania obrońcy Villarreal
05.06.2016 21:21
zordon
"Villareal moze sobie na to pozwolic bo to czy zajma 5 miejsce czy 10 nie gra roli. Angielskie kluby ktore maja jakies aspiracje(...)"

Podziwiam odporność na fakty takich zawziętych kibiców BPL, jak Ty.
Jakimś cudem, ten "pozbawiony aspiracji" Villarreal zajął 4 miejsce w lidze za Barcą, 2 finalistami Lm, a przed Bilba, zwycięzcą LE - Sevillą, (samem w niej dochodząc do półfinału), Celtą itd.

Twój brak wiedzy o graczach, konkurencji, układzie sił w La Liga, sytuacji Villarreal, raczej jest marnym usprawiedliwieniem tych popisów.

Jeśli mówimy o "aspiracjach" to czymże jest jak nie ich brakiem, owo osławione już "olewanie LE" przez Angielskie zespoły? A jeśli to mit, to czemu te aspiracje, tak często spełzały na niczym? Czy to miara owej konkurencji, ten brak sukcesu w europie?
Nie bądź zakałą kibiców BPL, którzy potrafią  spojrzeć dalej niż swoja liga.

Jak widać po Chelsea, to czy zajmie 1 czy 10 miejsce też nie gra roli ?
artykuł: Oficjalnie: Bartra piłkarzem Borussii
05.06.2016 10:39
perlalei
To daj jakiś mail, choćby tymczasowy - skontaktujemy się w sprawie adresu wysyłki.

A co sytuacji Pepe - no widać zdania sędziów są podzielone,jak w większości przypadków. Tu o tyle ja się skłaniałem, na podstawie interpretacji "Pana Sławka" bodajże, że Pepe najpierw od Torresa odszedł 2 kroki, a dopiero jak piłka była do Hiszpana skierowana, to doskoczył spóźniony od tyłu. Co by nie mówić, to nie o agresję tu chodziło, ale o atak naprawiający błąd taktyczny.

adipetre
nie zapominaj o banie - ta trochę chaotyczna polityka transferowa wiązała się w dużej mierze z koniecznością łatania dziur na chybcika, o czym wiedzieli potencjalni sprzedający, dokładając po 10-20 mln do cen każdego stopera dla Barcy np.


EmpiresCF |
a Ramos jeszcze lata za 30 letnim Robbenem ? Czy już go znalazł? A prtzecież Ramos to grał pół kariery na PO.

marian_
"Na CN spędził wiele sezonów, zmieniali się trenerzy, a on żadnego nie przekonał swoją grą. "
Za Tito grał trochę, kiedy wypadli podstawowi stoperzy,, ale za Martino miał piękne miesiące. Bywało, ze zostawał zawodnikiem miesiąca Barcy, pamiętam mecze, kiedy wchodząc z ławki zdobywał asystę i bramkę. Była wtedy taka dłuższa seria meczów.
Później Bartra był trochę kontuzjowany, posklejali go "na taśmę" na finał PK z Realem, a trochę przed akcją z Balem, kontuzja znów się odnowiła - pokazywał zmianę Po finale jak się nie mylę zagrał już tylko mecz w tamtym sezonie, a do obiegu już u Lucho nie wrócił. Może gdyby grał, gdyby nie ta kontuzja ustabilizowałby formę, na tyle, że nie rozglądałoby się za 2 stoperami. Kto wie.

Riv10do
"To nie polityka klubu tylko Lucho. Jak kogoś lubi to ciągnie go za uszy"
Fakt. A ilu wychowanków już tak "poszło w diabły" - Girmaldo, Ondoa, Godswill (fakt, że ostatni z fundacji Eto'o i miał przeboje po banie, ale został i grał), tylko co z tego, jeśli nawet kiedy był moment, kiedy kontuzje mieli Alves, Adriano, a o Roerto na PO jeszcze nikt nie myślał, a chłopak był świetny w Barcelonie B, a nawet na trening go Lucho nie zaprosił.).

Kucharz | 04.06.2016 11:53
"Czyli opcji pierwokupu sobie nie zapewniliśmy?! Może nam się to źle odbić(..) ", możliwe, ale tu się nie dało - klauzula 8 mln i koniec. Niemcy wpłacą i nie ma o czym dyskutować.
artykuł: Oficjalnie: Dani Alves odchodzi z Barcelony
03.06.2016 22:49
Real Madridista
'No i niech zmadrzeje ;-)"
Zaraz po tym, jak Pepe się wyleczy z tych głupot, a Ramos z tendencji do łapania czerwonych kartek :)....
Nieeeee
Pewne rzeczy muszą, nawet w piłce być stałe :)
artykuł: Obrońca Barcelony w Dortmundzie?
03.06.2016 22:47
Riv10do - zgadzam się. 100% Bardzo mi szkoda piłkarza, który z Barcy musi odejść, by ratować karierę, choć wcale za słaby na nią nie jest.

Zedaris
"Dobre rozwiązanie dla obu stron"
No niezbyt. Barca traci świetnego technicznie, dobrze grającego głową, nieźle wyprowadzającego piłkę stopera. Tani teraz tacy nie są, ale niestety u Lucho by nie pograł.

Obserwuje użytkowników

lp Użytkownik Data dodania
1.archero02-11-2015
2.Asteniu08-04-2016
3.cich cich09-12-2014
4.dragao724-10-2015
5.Joker09-12-2014
6.kubbak9213-07-2015
7.mad_PD26-01-2015
8.Modell1009-12-2014
9.Piekut09-12-2014
10.RM09-12-2014
11.Strummer15-05-2015
12.Xzewe09-12-2014

Obserwują użytkownika

lp Użytkownik Data
1.TysonFCB14-01-2019
2.Dagles13-01-2015
3.Piekut02-01-2015